nfselm

  • ۰
  • ۰

بررسی رابطه ابعاد ارتباطی خانواده و جهت گیری هدف تحصیلی 6 صففحه

بررسی رابطه ابعاد ارتباطی خانواده و جهت گیری هدف تحصیلی -6 صففحه

مشخصات فایل

عنوان:بررسی رابطه ابعاد ارتباطی خانواده و جهت گیری هدف تحصیلی

قالب بندی:word

تعداد صفحات:6

محتوا

چکیده

مقدمه

روش­

نتایج

بحث و نتیجه­گیری

منابع

بررسی رابطه ابعاد ارتباطی خانواده و جهت گیری هدف تحصیلی

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی میزان پیش­بینی انواع جهت­گیری هدف شامل: تسلط رویکردی، تسلط اجتنابی، عملکرد رویکردی و عملکرد اجتنابی توسط ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده، شامل: بعد گفت و شنود و بعد همنوایی بود. شرکت­کنندگان پژوهش شامل 435 دانش­آموز دختر (215 نفر) و پسر (220 نفر) دبیرستان­های مختلف شهر شیراز بودند. برای سنجش جهت­گیری هدف از مقیاس هدف­گرایی الیوت و مک­گریگور و برای سنجش ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده از مقیاس تجدیدنظر شده کوئرنر و فیتزپاتریک استفاده شد. یافته­ها نشان داد که گفت و شنود خانواده جهت­گیری­های هدف تسلط رویکردی و عملکرد رویکردی و همنوایی خانواده اهداف تسلط اجتنابی، عملکرد رویکردی و عملکرد اجتنابی را بصورت مثبت پیش­بینی می­کنند. بنابراین ارتقاء گفت و شنود خانواده پیش­بینی­کننده اهداف تسلط و عملکرد رویکردی فرزندان است، در حالی که تأکید بر همنوایی در خانواده اهداف اجتنابی و عملکرد رویکردی را پیش­بینی می­کند.

کلیدواژه­ها: جهت­گیری هدف، ابعاد ارتباطی خانواده: گفت و شنود و همنوایی.

مقدمه

نظریة جهت‌گیری هدف، یکی از جدیدترین رویکردهایی است که در سه دهة اخیر به حیطة روان‌شناسی انگیزش وارد شده‌ است. این نظریه عمدتاً حاصل تلاش روان‌شناسانی است که در حیطه‌های انگیزش، رشد، روان‌شناسی تربیتی و روانشناسی اجتماعی فعالیّت می‌کنند. تایلر (1976، به نقل از نوشادی، 1383) جهت‌گیری هدف را شامل بخشی از دانش، نگرش و مهارت­ها می‌داند که افراد را در برآوردن نیازهایشان به طرز مؤثری یاری می‌دهد. در واقع جهت‌گیری هدف بیانگر الگوی منسجمی از باورهای فرد است که سبب می‌شود فرد به طرق مختلف به موقعیّت‌ها گرایش پیدا کند و درآن زمینه به فعالیّت بپردازد و نهایتاً پاسخی را ارائه دهد (ایمز،1992).

هسته مفهومی نظریه‌ها و مدل‌هایی که به بحث پیرامون رویکرد هدف پیشرفت پرداخته­اند، بر قصد و نیت فعالیت و رفتارهای مرتبط با پیشرفت متمرکز است (الیوت و مک گریگور، 2001)، در رویکرد هدف پیشرفت به عوض پرداختن به این که فراگیر در موقعیت پیشرفت به «چه» چیز می­خواهد برسد، ادراک فراگیر از «چرایی» تلاش در موقعیت­های پیشرفت را محور بحث قرار می­دهد (اردن و ماهر، 1995، به نقل از جوکار،1384).

در تقسیم­بندیی که توسط الیوت و مک گریگور (2001) از اهداف پیشرفت، صورت گرفت، مدل چهارگانه اهداف پیشرفت به وجود آمد. بر اساس این مدل چهار نوع جهت­گیری هدف تعریف می­شود که عبارتند از: اهداف تسلط رویکردی، اهداف تسلط اجتنابی، اهداف عملکرد رویکردی و اهداف عملکرد اجتنابی

از آنجا که اهداف پیشرفت متفاوت در محیط آموزشی منجر به نتایج مثبت و منفی متفاوتی می­شوند، پی­بردن به عوامل تأثیرگذار و پیشایندهای این اهداف بسیار با اهمیت است، از جمله این پیشایندها عوامل فردی و اجتماعی هستند. خانواده به عنوان عمده­ترین نهاد اجتماعی و اولین نظام مؤثر بر نحوه رشد و تحول کودکان و نوجوانان می­باشد (سامانی، 1381).

در زمینه ارتباط مستقیم الگوهای ارتباطی خانواده و انواع جهت­گیری­های هدف، تحقیقات پیشین مستقیمی موجود نمی­باشد، اما بین ویژگی­های فرزندان خانواده­ها با انواع الگوهای ارتباطی و مشخصات و پیامدهای بعضی از انواع جهت­گیری هدف همپوشی­هایی یافت می­شود.

ویژگی­های افراد با جهت­گیری تسلط رویکردی از نظر رفتارهای انطباقی و سازگارانه، توان بالای حل­مسئله و رهبری، رفتار جستجوی کمک، کارآمدی تحصیلی، نگه­داشتن روابط مؤثر و رفتار برطبق هنجارهای اجتماعی، افزایش عزت نفس و کاهش اضطراب و افسردگی (سوینی، آرو و نیمیویرتا، 2007) با ویژگی­های گفت و شنود خانواده همپوشی دارد. بنابراین از یک سو با در نظر گرفتن این نکته که سبک مقتدر اهداف تسلط رویکردی را مورد پیش­بینی قرار می‌دهد و ویژگی­های سبک مقتدر با بعد گفت و شنود خانواده همپوشی دارد و از سوی دیگر با توجه به همپوشی ویژگی­های بعد گفت و شنود و ویژگی­های اهداف تسلط رویکردی می­توان انتظار داشت که بعد گفت و شنود خانواده فرزندان را به سمت اهداف تسلط رویکردی سوق دهد. با توجه به همپوشی وی‍‍ژگی­های سبک سلطه جو و بعد همنوایی در الگوهای ارتباطی خانواده و این نکته که سبک سلطه­جو در تحقیقات پیشین اهداف تسلط رویکردی را پیش­بینی نکرده است، سوال تحقیق در زمینه ارتباط بعد همنوایی با اهداف تسلط رویکردی همچنان باقی می­ماند.

نتایج تحقیقات در زمینه رابطه متغیرهای مختلف و جهت­گیری عملکرد رویکردی نشان داده است که بعضی مطالعات برتاثیرات منفی جهت­گیری عملکرد رویکردی بر رفتارها، عواطف و شناخت فرزندان و برخی به تاثیرات مثبت جهت­گیری عملکرد رویکردی تاکید دارند (پینتریچ، 2002). میدلتون و مایدلی (1997) در زمینه رابطه جهت­گیری عملکرد رویکردی با کارآمدی تحصیلی، یادگیری خود نظم بخش و جستجوی کمک به این نتیجه رسیدند که بین این متغیرها رابطه معناداری وجود ندارد. بنابراین یافتن همپوشی­هایی بین این هدف و بعد گفت و شنود و همنوایی دشوار به نظر می­آید.

موارد فوق در رابطه با جنبه رویکردی اهداف تسلط­مدار و عملکردی بود، این در حالی است که مشخصه­های اهداف عملکرد اجتنابی، از نظر ویژگی­های اضطراب و استرس، ناامیدی، سازگاری و ارتباط ضعیف، عدم جستجوی کمک، عزت­نفس پایین با ویژگی­های همنوایی خانواده همپوشی دارد (پینتریچ، 2002). در این راستا با توجه به همپوشی ویژگی اهداف عملکرد اجتنابی و بعد همنوایی الگوهای ارتباطی می­توان انتظار داشت که همنوایی موجود در خانواده افراد را به طرف جهت­گیری عملکرد اجتنابی سوق دهد. با توجه به اینکه بعد گفت و شنود با سبک مقتدر از نظر ویژگی­ها دارای همپوشی­هایی است و این سبک فرزندپروری بر طبق تحقیقات پیشین اهداف عملکرد اجتنابی را پیش­بینی نکرده است، به این ترتیب سوال تحقیق در زمینه رابطه گفت و شنود خانواده و اهداف عملکرد اجتنابی همچنان باقی می­ماند.

همچنین در زمینه ویژگی­های رفتاری هدف تسلط اجتنابی بررسی نشان می­دهد، به دلیل وجود فرایندهای متضاد در این نوع جهت­گیری (فرایندهای مثبت به دلیل وجود بعد تسلط و فرایندهای منفی به دلیل وجود بعد اجتنابی) پیش‌بینی دقیق اهداف تسلط- اجتنابی کار دشواری است (الیوت، 1999) و کارهای پژوهشی بسیار اندکی در این زمینه وجود دارد. بنابراین با توجه به عدم هماهنگی در تحقیقات پیشین در زمینه اهداف تسلط اجتنابی سوال تحقیق همچنان باقی می­ماند.

با توجه به اهمیّت جهت‌گیری هدف و تأثیر آن در عملکرد افراد، به ویژه در موقعیّت‌های تحصیلی و همچنین نقش این جهت‌گیری‌ها در فرایند یادگیری‌- ‌یاددهی، شناسایی پیش­بین­ها و عوامل مؤثر بر آن می‌تواند گامی در جهت شناسایی و رفع مشکلات انگیزشی یادگیرندگان در محیط‌های آموزشی باشد.

روش­

دانش­آموزان دوره متوسطه مشغول به تحصیل در شهر شیراز جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می­دهند. به منظور انتخاب اعضای گروه نمونه از طبقه اجتماعی متوسط، دو ناحیه از بین نواحی چهارگانه شهر شیراز 15 کلاس به صورت تصادفی انتخاب شدند. این کلاس­ها شامل دانش­آموزان دختر و پسر پایه­های اول، دوم و سوم بود. به این ترتیب 441 دانش­آموز دختر و پسر با روش خوشه­ای تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند و به عنوان گروه نمونه مورد تحقیق قرار گرفتند. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش عبارتند از:

الف) مقیاس اهداف پیشرفت: مقیاس این مدل شامل 12 گویه می­باشد و هر هدف 3 گویه را در بر می­گیرد، این مقیاس از نوع لیکرت است. الیوت و مک گریگور (2001) با استفاده از روش تحلیل عامل و با چرخش واریماکس 4 عامل از این مقیاس استخراج کردند. این عوامل عبارت بودند از: 1- اهداف تسلط رویکردی، 2- اهداف تسلط اجتنابی، 3- اهداف عملکرد رویکردی و 4- اهداف عملکرد اجتنابی که روی هم رفته %5/81 کل واریانس را تبیین می­کردند. در ایران نیز این مقیاس مورد بررسی قرار گرفته است. خرمایی (1385) از طریق تحلیل عاملی به روش مؤلفه­های اصلی همراه با چرخش واریماکس، ساختار عاملی مقیاس را تأیید نمود. در پژوهش حاضر نیز میزان آلفای کرونباخ ابعاد بین 65/0 تا 77/0 به دست آمد.

ب) ابزار تجدیدنظر شده الگوی ارتباطی خانواده: مقیاس الگوی ارتباطی خانواده یک مقیاس خودسنجی است که درجه موافقت یا عدم موافقت پاسخ­دهنده را در دامنه­ای 5 درجه­ای درباره 26 گزاره که در زمینه ارتباطات خانوادگی او هستند، می­سنجد. این ابزار ابعاد گفت و شنود و همنوایی را می­سنجد، بدین صورت که 15 گزاره اول مربوط به بعد گفت و شنود و 11 گزاره بعد مربوط به بعد همنوایی است. کوئرنر و فیتزپاتریک (2002) روایی (محتوایی و سازه) و پایایی (آلفای کرونباخ و بازآزمایی) این مقیاس را مطلوب گزارش کرده­اند. در ایران نیز کوروش­نیا (1385) روایی (تحلیل عاملی) و پایایی (آلفای کرونباخ) مطلوبی برای این مقیاس به دست آورده‌اند. در پژوهش حاضر نیز میزان آلفای کرونباخ گفت و شنود 88/0 و همنوایی 85/0 به دست آمد.









سایر محصولات :
بررسی رابطه ابعاد ارتباطی خانواده و جهت گیری هدف تحصیلی 6 صففحه

بررسی رابطه ابعاد ارتباطی...

بررسی رابطه ابعاد ارتباطی خانواده و جهت گیری هدف تحصیلی _6 صففحه

بررسی رابطه ابعاد...

بررسی رابطه ابعاد ارتباطی خانواده و جهت گیری هدف تحصیلی _6 صففحه

بررسی رابطه ابعاد ارتباطی خانواده و...

دانلود فایل بایوس لپ تاپ Dell XPS M1210

دانلود فایل بایوس لپ تاپ...

ﻃﺮح ﺗﻮﺟﻴﻬﻲ ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻛﺴﻴﺪ ﻛﺮوم

ﻃﺮح ﺗﻮﺟﻴﻬﻲ ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻛﺴﻴﺪ ﻛﺮوم...

اقلیم در معماری

اقلیم در معماری...

طرح توجیهی تولید بستنی چوبی

طرح توجیهی تولید...

دانلود رام سامسونگ Galaxy S6 اندروید 8.0 جدیدترین نسخهغیررسمی

دانلود رام سامسونگ Galaxy S6 اندروید...

مهمترین خطاهای نسخه خوانی

مهمترین خطاهای نسخه...

تحقیق درباره فناوری اطلاعات_ 9 صفحه

تحقیق درباره فناوری اطلاعات_ 9 ...

تحقیق درباره فناوری اطلاعات_ 9 صفحه

تحقیق درباره فناوری اطلاعات_...

تحقیق درباره فناوری اطلاعات_ 9 صفحه

تحقیق درباره فناوری اطلاعات_ 9 ...

تحقیق درباره فناوری اطلاعات_ 9 صفحه

تحقیق درباره فناوری...

تداخل دارویی و غذایی را بدانید

تداخل دارویی و غذایی...

دانلود فایل بایوس لپ تاپ Dell XPS L702x

دانلود فایل بایوس لپ تاپ Dell XPS...

بناها و سازه های تاریخی

بناها و سازه های تاریخی...

پزشک و کم کاری مادرزادی تیروئید

پزشک و کم کاری مادرزادی تیروئید...

راهنمای بالینی آنافیلاکسی

راهنمای بالینی آنافیلاکسی...

دانلود فایل بایوس لپ تاپ Dell XPS L502x

دانلود فایل بایوس لپ تاپ Dell XPS...

مشکل خاموشی گرند و گرند 2 بعد از فلش

مشکل خاموشی گرند و گرند 2 بعد...

تئوری سازمان و طرح سازمانی_ 16 صفحه

تئوری سازمان و طرح...

تئوری سازمان و طرح سازمانی_ 16 صفحه

تئوری سازمان و طرح...

تئوری سازمان و طرح سازمانی_ 16 صفحه

تئوری سازمان و...

تئوری سازمان و طرح سازمانی_ 16 صفحه

تئوری سازمان و...

سورس کتاب اسلاید منو بیسیک4اندروید

سورس کتاب اسلاید منو بیسیک4اندروید...

کتاب بررسی امواج الکترومغناطیسی در اطراف سیم های برق فشار قوی و تاثیرات آن

کتاب بررسی امواج...

کتاب مهندسی تاسیسات الکتریکی

کتاب مهندسی تاسیسات...

تحقیق درباره الگوریتم بردار پشتیبان SVM

تحقیق درباره الگوریتم بردار پشتیبان...

اجرای تاسیسات برقی ساختمان

اجرای تاسیسات برقی ساختمان...

باور بوینت لغات درس اول بایه دهم زبان انگلیسی دبیرستان شماره3

باور بوینت لغات درس اول بایه...

راهنمای انتخاب موتور ژنراتور و بوردهای کنترل

راهنمای انتخاب موتور...

باور بوینت 11 اسلاید بزبان انگلیسی درس یک زبان دهم

باور بوینت 11...

راهتمای ارت سنجی کلمپی

راهتمای ارت سنجی کلمپی...

پاورپوینت دوره آموزشی تاسیسات ساختمان های بلند مرتبهکابلکشی

پاورپوینت دوره آموزشی تاسیسات...

جزوه عالی فیزیک پایه یازدهم

جزوه عالی فیزیک پایه یازدهم...

محله مسکونی اسکچاپ

محله مسکونی اسکچاپ...

فایل سرت و QCN برای A500F

فایل سرت و QCN...

مقاله دستگاه سه گاه موسیقی ایران

مقاله دستگاه سه...

انواع قالبها

انواع قالبها...

آشنایی با انواع پیشرانه های فضایی

آشنایی با انواع پیشرانه...

کسب درآمد عالی با تعمیر لامپ های کم مصرف

کسب درآمد عالی با تعمیر...

تعریف اجزای ماشینمکانیسمماشین وطبقه بندی

تعریف اجزای ماشینمکانیسمماشین وطبقه بندی...

اسکچاپ مجتمع تجاری

اسکچاپ مجتمع تجاری...

مقررات ملی ساختمان ایران مبحث اول،دوم و سوم

مقررات ملی ساختمان...

دانلودویلا اسکچاپ5

دانلودویلا اسکچاپ5...

پاورپوینت درباره کنترل فیزیکوشیمیایی
پاورپوینت در مورد کنترل عمق بیهوشی با استفاده از روش MPC
پاورپوینت در مورد کنترل عصبی تطبیقی بازوی انعطاف پذیر
پاورپوینت در مورد کنترل مایع
پاورپوینت در مورد کنترل بهداشتی استخرهای شنا
پاورپوینت در مورد کمیته جامعه ایمن شهرستان تایباد
پاورپوینت در مورد کمک‌هزینه دستیاران دوره تخصصی، فلوشیپ و فوق‌تخصصی
پاورپوینت در مورد کمر درد های ناشی از کار
پاورپوینت کمپوت آناناس
پاورپوینت در مورد کلینیک تخصصی و فوق تخصی
پاورپوینت درمورد کلیات محیط زیست
پاورپوینت در مورد کلیات فارماکولوژی
دانلود پروژه کارآفرینی و طرح تولید شیرینی
پاورپوینت در مورد کلیات استناد
پاورپوینت در مورد کشور عراق
پاورپوینت در مورد کشور اسپانیا(جغرافیا,موقعیت و فرهنگ)
پاورپوینت در مورد کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC)
پاورپوینت در مورد کروماتوگرافی گازی
پاورپوینت در مورد کربوهیدراتها
پاورپوینت در مورد کدهای احراز تمامیت پیام و توابع درهم ساز
پاورپوینت در مورد کتابشناسی
پاورپوینت در مورد کتاب کار نمای کلاسی انرژی
پاورپوینت کاهش و کنترل وزن Weight Reduction
پاورپوینت در مورد کاهش و کنترل نشت در بدنه و پی سد خاکی
پاورپوینت درباره کانابیس
کامپیوترهای قابل پوشیدن
پاورپوینت درباره کالیبریشن
پاورپوینت در مورد کارگاه مقدماتی روش تحقیق
پاورپوینت درباره کارگاه خبرنویسی
پاورپوینت در مورد کارگاه ثبت اختراع
پاورپوینت درباره کارگاه تحلیل عاملی اکتشافی با استفاده از نرم افزار SPSS
پاورپوینت در مورد کارگاه برنامه ریزی شهری
پاورپوینت در مورد کارگاه بازار یابی
پاورپوینت در مورد کارگاه ایمنی بیمار مبتنی بر حوزه نظام سلامت
پاورپوینت کارگاه ایمن سازی
مقاله درباره گراف -9 صفحه
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی آلودگی هوا
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی آشنایی با نظام آموزش کارکنان ودستورالعمل های آن
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزش ضمن خدمت
پاورپوینت در مورد کارگاه آشناسازی اعضای هیأت علمی با قوانین و مقررات دانشگاه
عنوان مرتبط با محصول (از عنوان کلی و کوتاه استفاده نکنید)
پاورپوینت کارتونهای قدیمی دوران کودکی
پاور پوینت در مورد کارت گرافیک و مانیتور
پاورپوینت در مورد کاربردهای منطق فازی در مدلسازی
پاورپوینت نگاهی بر امنیت شبکه
پاورپوینت آهن زنگ نزن -11 اسلاید
پاورپوینت نظریه ها و فرآیند ارتباطات سازمانی -143 اسلاید
پاورپوینت تحلیل حکمت هنر اسلامی-47 اسلاید
تحقیق درباره محرم-15 صفحهword
زندگی نامه سعدی (word) 12 صفحه
اصول حسابداری 1 - 418 اسلاید
تحقیق دباره زلزله -41 صفحه word
بعد حقوق بشری فقر در افغانستان-33 صفحهword
عنوتن مقاله:Internet service provider
تحقیق درباره معرفی آب و هوا - 4 صفحه
اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) -284 اسلاید
پاورپوینت جامعه شناسی سیاسی -187 اسلاید
سورس پروژه کرنومتر با vb-net
تحقیق درباره امنیت در سیستم عامل -30 صفحه
حقوق جزای عمومی(word) 16 صفحه
اصول فقه ( مبانی استنباط حقوق اسلامی )- 24 صفحهword
پاورپوینت درس اقتصاد خرد-257 اسلاید
پاورپوینت آدیپوکین ها
کـیفرشـناسی و حـقوق زندانـیان - 26 صفحه
پاورپوینت درباره مدیریت -64 اسلاید
پاورپوینت کارآفرینی -63 اسلاید
پاورپوینت الکتریسیته I
دانلود 0.Black Glassy Window 1.0 تم مشکی شفاف برای اندروید
پاورپوینت حقوق ارتباط جمعی - 74 اسلاید
کودک آزاری و حمایت‌های کیفری(word) 16 صفحه
حقوق اساسی(word) 82 صفحه
پاورپوینت فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت - 137 اسلاید
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت -291 اسلاید
صندوق‌های قرض‌الحسنه (word) 18 صفحه
مقاله درباره آموزش و پرورش تطبیقی پیشرفته -118 صفحه word
پاورپوینت دستور زبان فارسی -103 اسلاید
دانلود پاورپوینت وب کاوی Web Mining
دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی- 18 اسلاید
گزارش مالی-6 صفحه
دانلود پاورپوینت حامیان تولید ملی -12 اسلاید
حافظه های فلش (word) 14 صفحه
پاورپوینت ثبت فعالیت الکتریکی قلب واصول تفسیر الکترو کاردیوگرام
پاورپوینت کاربرد فناوری اطلاعات در پزشکی -46 اسلاید
فرهنگ سازمانی- 19 صفحه
پاورپوینت اقتصاد کاربردی برای مدیران- 14 اسلاید
موضوع مقاله : سد -24 صفحه word
تحقیق درباره مدیریت(word) 39 صفحه
دانلود پاورپوینت تحریم اقتصادی-19 اسلاید
تحقیق درباره آجر (word)15 صفحه
دانلود پروژه حسابداری دولتی-58 صفحه
مقاله درباره تصفیه فاضلاب -11 صفحهword
پاورپوینت اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت-51 اسلاید

کلمات کلیدی :جهتshy گیری عملکرد ررسی راطه اعاد اهداف تسلط رویکردی راطه اعاد ارتاطی اهداف تسلط اجتنای اعاد ارتاطی خانواده گیری عملکرد رویکردی خانواده همپوشی دارد الگوهای ارتاطی خانواده اهداف تسلط جهتshy گیری عملکرد رویکردی گیری هدف ویژگیshy های اهداف عملکرد ارتاطی خانواده اهداف خانواده عملکرد رویکردی میshy جهتshy اجتنای همنوایی
  • ۹۶/۰۸/۲۸
  • وبلاگ وبلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی